Arkansas Hunting banner

Sperenjagers

3.3K views 46 replies 24 participants last post by  tedenfield96  
#1 ·
Wie dit jaar met een speer jaagt, welke speer gebruik je? Ik was ertegen, maar ik besloot de trekker over te halen op een Tim Wells Sparrow Hawk en een hert of varken te steken. Ik ben een grote fan van Tim en hou ook van een uitdaging, dus ik neem de raad "niet afkraken tot je het probeert" ter harte.
Image

#2 ·
Toen ik de regels zag die het toelieten, was mijn eerste gedachte aan de tijd dat ik als kind probeerde er een te doden met ultra-langzame stokbogen die cedern pijlen afschoten. Sommige van degenen die ik miste, hadden de tijd om hun eikel af te kauwen en door te slikken voordat de pijl er was. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk zou zijn om een speer vanaf de grond naar een te gooien en een sneeuwbalkans te hebben om een machinekamerhit te leveren. Met de hoeveelheid beweging die nodig is om hem te gooien en de ultra-lage snelheid van het projectiel, zijn de kansen niet met de jager.

Als ik hier serieus over zou zijn, zou ik proberen een scenario te creëren waarin het hert zich direct onder me bevindt, jagend vanuit een klimboomstand, waardoor je zichtbare beweging en afstand tot het dier worden geminimaliseerd.

Veel succes hiermee. Het kan wat tijd en geduld kosten om het voor elkaar te krijgen.

#3 ·
Toen ik de regels zag die het toestonden, was mijn eerste gedachte aan de tijd dat ik als kind probeerde er een te doden met ultra-langzame stokbogen die cedern pijlen afschoten. Sommige van degenen die ik miste, hadden de tijd om hun eikel af te kauwen en door te slikken voordat de pijl er was. Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk zou zijn om een speer op een te gooien vanaf de grond en een sneeuwbalkans te hebben om een machinekamer te raken. Met de hoeveelheid beweging die nodig is om hem te gooien en de ultra-lage snelheid van het projectiel, zijn de kansen niet met de jager.

Als ik hier serieus over zou zijn, zou ik proberen een scenario te bedenken waarin het hert zich direct onder me bevindt, jagend vanaf een klimboomstandaard, waardoor je zichtbare beweging en afstand tot het dier worden geminimaliseerd.

Succes hiermee. Het kan wat tijd en geduld kosten om het voor elkaar te krijgen.
Ik was er ook niet helemaal voor totdat ik de video's van Tim Well begon te bekijken. Als je naar hem hebt geluisterd die het proces uitlegt en hebt gezien hoe hij ermee jaagt, is het veel logischer en (voor mij) heeft het mijn zorgen over de mogelijkheid om het dier alleen maar te verwonden, weggenomen. De mijne kwam met een oefentip en je gebruikt een normaal boogschietdoel om te oefenen, dus ik heb er veel mee geoefend en met de techniek van Tim is er eigenlijk niet zoveel beweging. Ik ben momenteel zelfverzekerd genoeg om het binnen 10 meter te gebruiken, maar zal ook een lock-on stand boven een aasstapel gebruiken.

#34 ·
In alle ernst denk ik dat iedereen die de moeite neemt om een speer te halen en uit te zoeken hoe hij hem moet gebruiken en die bekwaam genoeg is om binnen een paar meter te komen, een zeer hoog herstelpercentage zal hebben.
Dat is waar ik ben over het onderwerp. Uiteindelijk hebben we het over een stalen staaf van 6 pond + met een mes dat groter is dan de meeste mobiele telefoons. Zelfs met een slechte buikschot zal de schade van zo'n groot mes dat rondspringt in een dier van die grootte resulteren in een vrij snelle dood met een enorme bloedspoor. Nu zeg ik niet dat je het 30 meter verderop moet gooien, maar 15-20 meter is niet onrealistisch